30 tahun BMW xDrive. Ini adalah bagaimana ia bermula

Posted on 17.11.2017 in Общая категория by

BMW xDrive

Anda dibenarkan untuk minum bir tambahan malam ini. BMW meraikan 30 tahun xDrive. Masa untuk parti.

Kita kembali ke tahun 1985. Pada masa yang bahawa ia adalah masa untuk IAA dalam Frankfurt, di mana banyak seorang manusia dengan cerut atau paip merokok, adalah kira-kira untuk drool atas Porsche dipamerkan 959. Ia adalah pada tahun tersebut, di mana pada dasarnya saksama ada tempat yg terbaik sebenar, BMW datang dengan pelancaran sistem 4 × 4 beliau. Model pertama menjalani AWD penawar adalah 325i itu. Setahun kemudian kereta pergi ke dalam pengeluaran di bawah 325iX nama. Pelopor xDrive dilahirkan.

BMW 325iX

BMW sentiasa berdasarkan sistemnya pada rasional: Freude am Fahren. Pembuat kereta Jerman berjanji pengendalian masih tajam, tetapi hanya lebih daya tarikan. Sangat jauh dibangunkan teknik yang tidak, lebih-lebih lagi. Audi kekal sebagai raja dengan sistem Quattro beliau.

BMW 525iX

Pada tahun 1991, BMW juga mula membuat memandu kenderaan pacuan empat roda pada 5 Series. The 525iX adalah dalam bentuk yang canggih, yang dibuat untuk mengukur sistem. Untuk pertama kalinya kuasa itu diedarkan secara elektronik. Sistem dikemaskini juga membawa cengkaman berbilang plat untuk kereta yang berhasrat untuk meningkatkan keadaan memandu. Pertama, sistem hidraulik yang digunakan untuk mengawal gandar belakang, tetapi ini akhirnya digantikan versi elektronik. Teknik baru, kereta itu adalah lebih baik bagi menjangkakan situasi yang sentiasa berubah semasa perjalanan, seperti hujan lebat atau salji. Ini menyebabkan anda akan berada di 525iX mengalami pengalaman pemanduan yang sama sekali berbeza dengan 325iX.

BMW X5

Kemudian, pada tahun 1999, BMW keluar dengan SUV pertama, X5. Kereta itu mendapat banyak kekecohan elektronik baru dengan itu, pemacu untuk 38% telah melepaskan pada roda hadapan dan 62% daripada kuasa yang telah menyelinap ke gandar belakang. Sistem roda yang telah digunakan dalam X5, BMW dibawa ke generasi keempat 3 Series (E46) pada tahun 2000. Selain itu, SUV adalah permulaan formula kejayaan baru yang digunakan oleh pembuat Jerman. Pada tahun 2003 datang X3 dan X6 pada tahun 2008 menarik dilahirkan, di mana kita setahun kemudian mendapat bayi-SUV dalam bentuk X1. Tahun lepas, X4 berada di pasaran, dan crossover kompak pasti tidak akan menjadi model terakhir untuk menanggung X lencana yang terkenal.

Sistem xDrive semasa yang kita tahu BMW, mempunyai asal-usulnya dalam X3 kedua penjanaan dan X5 (E70). Dalam kerjasama dengan Kawalan Kestabilan Dinamik (DSC), kuasa memandu terus disesuaikan dengan keadaan memandu. Sentuhan pada stereng atau bermain dengan pendikit secara berterusan memberi kesan kepada pemacu. Dengan cara ini sistem menghalang putaran roda dan mendapat terlebih atau understeer. Kini anda boleh menyemak xDrive pada hampir semua model BMW. Aku berkata sorakan BMW, ke 30 akan datang.

PS: Apabila BMW meraikan 30 tahun memandu roda depan di 2044, kami dengan tegas tidak Parti. Anda tahu apa-apa.